tisdag 25 mars 2008

En frisk sjukdag senare...

Jag gjorde misstaget! Tog ut kafferasten i förväg. Tror ni det blev någon vila idag? Nä, precis, och anledningen var 2-åringen som gjorde en vurpa och bet sig i tungan. Låter inte så farligt, och händer en livlig lillebror hela tiden. Men precis som vi skulle lägga oss vid halv 12-snåret igår så vaknade V och grät så mycket att vi inte kunde lugna honom. Inte ens den allra käraste ägodelen Nappen kunde trösta Knyttet. När vi tände lampan såg vi varför. Hela vänstra sidan av tungan hade svullnat upp och fick inte längre plats i munnen. Det rann dregel och tårar framför Teletubbies i tre timmar, sedan blev Mr Alvedon räddningen. Såhär i efterhand förstår jag inte varför vi inte kallade in honom tidigare. (Jag som köpt med mig två års förbrukning...)

Dryga fem timmar senare vaknade jag och hade 45 minuter på mig att göra oss tre klara att åka till skolan, första dagen efter en veckas lov. Velade lite men bestämde mig för att ge upp och försöka ha en frisk "sjukdag" hemma med två glada barn och en tålmodig mamma. Lyckades nästan, men nu lägger jag mig med vad jag tror är feberfrossa och hoppas maken ska komma hem och säga att konferensen i Mexico blev inställd. Sweet dreams!

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Å nej! Stor kram till er!

Ann Charlotte sa...

Ååå stackars V, och stackars dig, hoppas hoppas att konferensen blir inställd, nu ska jag be min asstistent scanna mitt avtal med bokförlaget till dig, hon har scannern framme.
Kramar, Ann Charlotte

Anna sa...

Å lille plutten, stackars V. Tinky Winky tröstar bra här hemma också. Kram!