torsdag 15 januari 2009

Bbbbrrrrrrr....

Minus 18 grader ska det vara imorgon bitti (torsdag) när jag vaknar. Jag tror jag ligger kvar i sängen!

Vissa skolor har 2 timmars försenad skolstart på grund av det väntade kalla vädret. Vi svenskar förstår inte varför. Vi satt och pratade om det över ett glas vin ikväll, jag och de andra två hemmafruarna som går och dansar stepp (tap) på onsdagar. Den snabbfotade hemmafrun T som är född i Finland gick minsann till skolbussen när hon var liten och det var minus fyrtio grader. Men se, det hade jag aldrig gjort! Och jag hade fått medhåll av mamma. Hon hade garanterat skrivit ett sjukintyg på att jag låg i kuvös när jag var nyfödd och att jag inte tål kyla särskilt bra...

Än så länge har vår skola inte meddelat att de ska hålla stängt, men jag får gå upp imorgon bitti och kolla in senaste nytt innan jag väcker prinsarna. God natt!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vad mysigt att steppa och dricka vin, jag tycker ditt hemmafruliv låter überhärligt.

Zun sa...

Som äkta norrlänning har jag svårt att förstå att man senarelägger skolstarten pga 18 graders kyla ;-) Här hemma var det -20 i morse och det kändes i de vantlösa händerna vill jag lova. Insane! Måste skaffa nya varma vantar som matchar jackan *ooooops*

Kram Zun