lördag 26 april 2008

Utsikt från en veranda



Här satt vi jag och lillebror med morgonfikat för två timmar sedan (kl halv elva, 15 grader i skuggan). Vi smaskade på hembakta kanelbullar som killarna bakade förra söndagen. Pärlsocker hittar man inte i affärerna här, men IKEA hade!

Vår utsikt till fikat:




Och på baksidan ser det ut såhär idag:


Trädet man skymtar på bilden ovan är ett "Ornamental Pear", dvs ett päronträd som inte ger frukt. Det blommade jättevackert flera veckor men nu är blommorna borta för denna gång. Såhär såg trädet ut för 2 veckor sedan när händiga pappa var här och byggde en sandlåda:

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Vacker utsikt! Vad mysigt det ser ut!! Och sandlådan blev förstås en hit?

Unknown sa...

Wow! What a place, det ser ut som jag föreställer mig paradiset, och nu med sandlåda, när kan vi flytta in?

Unknown sa...

Och V är så stor, jag tittar på bilderna och undrar var min lilla gudbebis tagit vägen? Han är så fin! ur söt - med eller utan pärlsocker. Om jag bara kunde skulle jag prutta honom på magen.

m family goes västerut sa...

Hej N.
Snart blir det tillfälle att pruttas på magarna. Vi ser fram emot det.