söndag 20 april 2008

Nyhetstorka trots jordbävning

Det har gått snart fyra månader sedan jag läste en dagstidning. Jag har gjort ett par försök och köpt dagstidning för att se vad som är på den amerikanska nyhetsagendan, men det slutar med att de hamnar olästa i pappersinsamlingen. Vädret är det enda jag kollar regelbundet på nätet. Inte heller svenska nyheter tar jag del av. Jag har dock skummat igenom dn.se vid ett par tillfällen, och en gång fördjupade jag mig och läste om en kändisrättegång... Snacka om nyhetstorka.

Jag tror faktiskt jag blir mättad av alla våra egna "nyheter" och tycker att det är rätt skönt att leva i en bubbla just nu. Senast på vår nyhetsagenda var jordbävningen i fredags natt som skakade om oss ordentligt. Epicentrum var inte långt härifrån och jordbävningen mätte 5,2 på richterskalan. Som tur var är inga större skador rapporterade. För vår del endast störd sömn.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Läskigt med jordbävning! Hu! Det är ju en sak vi är väldigt ovana vid här hemma..

Tycker du gör rätt som skippar nyheter, du har väl fullt upp ändå. KRAM!

Annika Munter sa...

Herre gud så läskigt! Var ni nere i källaren då?

m family goes västerut sa...

Hej Annika o Pernilla, mina trogna kommentatorer, jag uppskattar er!

Det var inte så läskigt faktiskt. Vi somnade båda om på en gång. Kanske inte riktigt förstod allvaret i och för sig. Jag frågade F om vi skulle gå ner i källaren eller lyssna på radion men han tyckte att "väderlarmet" borde gått då...

Kram på er!