lördag 12 april 2008

Shoppinggalet och händigt

Oj vilken intensiv shopping det har varit några dagar. Jag är helt slut! Och det är pågående rea överallt. Jag har inte förstått om en del kedjor kör kampanjer á la Hemtex (dvs halva priset jämt) eller om det är speciellt mycket nu. Det är nämligen rea även på sommargrejer som bikini, utemöbler m.m. Min mamma och jag har gått på alla säljtrick men känner oss nöjda med det.

Mina inköp brukar kunna delas upp i tre kategorier:
1) Bra saker till bra pris
2) Bättre saker till hyfsat pris
3) Oemotståndliga onödiga saker till drömpris


Här hade vi varit på Kohls som jag egentligen inte tycker är så kul, men som mamma tyckte var rena paradiset. Och faktiskt så hittade vi så snygga väskor så vi köpte 7 stycken! Likadana! Fast i olika färger... Det låter ju inte klokt såhär i efterhand, och vi skrattade gott när vi kom hem och visade våra inköp. Men jag kan lova att vi kommer glädjas åt varenda en. Ni förstår säkert att väskorna hamnade i shoppingkategori 3 (oemotståndligt till drömpris).

4-åringen som behövde större kläder har fått en rejäl påfyllnad i sin garderob, bland annat schyssta byxor för 5 dollar styck (hade kostat 25). Ett par byxor lägger jag på lager som kanske passar honom om ett år, de betalade jag 1,69 dollar för! Sommarklädsfynden har redan kommit till glädje nu när det varit 25 grader skönt på dagarna. Men den knasiga höstkappan hänger jag ner i källaren några månader.

Imorgon åker den shoppinggalna modern och den händiga fadern hem. Det kommer kännas jättetomt och tråkigt men på ett annat sätt rätt skönt att återgå till den vardag vi hade kommit in i här. Tillägg till vardagen är numera och tack vare våra gäster ett hem med upphängda tavlor, hemmasnickrad sandlåda, uppdaterade garderober, ett trivsamt kontor/ateljé och blommor på altanen. Hemtrevligt! Kom snart tillbaka!

1 kommentar:

Helena V sa...

Ha, ha... Ser ut som våra shoppingrundor. Ska kolla in Vera Wang kollektion idag på Kohls. Såg ditt meddelande om mailen, har inte hunnit skriva.