måndag 7 april 2008

Kalas

Idag firar vi vår gästande 60-åring med sol, 24 grader, äppelpaj och lek i trädgården. Bättre kan man inte ha det. Ikväll äter vi på Texas Roadhouse där de brukar fira födelsedagsbarn på ett speciellt sätt. Men det vet bara vi som varit där förut. Jag tror det blir uppskattat!

Det är så märkligt på restaurang här, men det är inte många ställen som erbjuder vatten på flaska, varken vanligt eller bubbel. Så jag som inte dricker öl får hålla till godo med läsk eller juice när det inte är läge för vin. Fast det bästa vore ju om jag vänjer mig vid vanligt kranvatten. Jag är lite kinkig nu i början...


Igår var vi på ett japanskt stekhus som lagar maten vid bordet. Underhållande för alla åldrar och jättegott. Alla som kommer hit lovas ett besök där.

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Nu var det ett tag sedan jag var i USa men jag vill minnas att kranvattnet mest smakar klor. Förstår att du inte vill dricka det. Urk. Hoppas ni fick en rolig kväll!

Anna sa...

...eller vänjer dig vid öl. Också ett alternativ! Kram

Ann Charlotte sa...

Jag vill höra mer om restaurangbesöket, verkar jättekul. Vill också komma och hälsa på och gå på japanskt stekhus. Vi längtar här också.

Anonym sa...

Hej syrran!
Vilken dålig bror jag är som glömde din födelsedag. Får kompensera med att skicka hälsningar till Greger isället.
Jag mailar lite mer ... Kram!
/Johnny

Annika Munter sa...

Hos er verkar hända grejor hela tiden. Här hemma känns allt lite "same old" just nu. jag trivs och skrattar högt på jobbet varje dag och N som hemmaman är underbart men det finns för lite tid. Känns som jag bara borstar tänderna hela tiden. På tisdag ska vi fotogrfera lägenheten inför visnign i maj, nu är det skarpt läge! hoppas bara att vi hittar något att flytta... Puss!