tisdag 15 april 2008

Läs en kurs!

Missade ansökningen till höstterminens distanskurser. Det var iallafall vad jag trodde den 15 mars. Men idag kom jag på att det är ju 15 april som brukar vara deadline. Nu efter att ha hämtat killarna i skolan satte jag dem framför en film som ren och skär barnpassning för att få tid att göra en ansökan. Snart har ju dagen passerat i Sverige och de lär inte godta en anmälan som är gjord efter amerikansk klocka.

Det tar sin lilla tid att kolla igenom alla kurser som finns. Det är nog bäst att göra en snabb anmälan på studera.nu för att åtminstone ha sökt nånting om plötsligt väderlarmet skulle gå. Mer troligt är väl att killarna hittar på nåt rackartyg som gör mig sysselsatt...

Men vaddå? Jaha! Nä nu struntar jag i anmälan och gör mig en kopp kaffe istället för anmälningstiden är framflyttad till 18 april.

Så alla ni som funderat på att läsa nåt i höst, det finns fortfarande tid att söka!
Om inte annat är det rätt kul att se alla möjliga och omöjliga kurser som finns. Om du vill läsa på distans hittar du kurserna enklast på netuniversity.se

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Hade superproblem i söndags när jag skulle söka. Igår fm kom jag in. Sedan flyttade de fram datumet. Skönt!
Vad sökte du till slut? Jag har sökt allt från "webbdesign" till "att skriva och berätta för barn"...
Jag har visst förträngt att jag ska börja jobba i augusti. Jag tror kanske att jag är en sån där desperate housewife.

Annika Munter sa...

Jag läser blogg och dricker kaffe istället för att göra mitt jobb på mitt nya jobb. Har haft det sjukt stressigt ett tag men nu är den produktionen över och jag har svårt att komma in i mitt nya projekt för det är lite trist... dessutom har han som anställde mig sagt upp sig och nya chefen är ett riktigt nöt vilket gjort att jag spenderar mycket tid på jobbsökarsajter också... eh, jo jag vet jag har bara jobbat en månad men gräset är alltid grönare!