fredag 25 april 2008

Cool Joule

Att ha en Nanny (som vi hade åt lillebror under A:s inskolning) kändes lyxigt. Klockan åtta plingade det på dörren och sedan hade jag support ända tills jag och A åkte en halvtimme senare. Den lyxen behövs inte längre när nu båda går i skolan på förmiddagen.

Istället plingar det på dörren klockan 9 när jag precis hunnit hem efter att ha lämnat prinsarna på skolan. Då kommer min engelskalärare. En underbar kvinna med krulligt hår. Hon är intresserad av konst, har skrivit en bok, gillar nya kulturer och passar mig perfekt. Vi har jättekul ihop. Senast vi sågs satt vi med min kortkollektion och jobbade med orden som står där. Vi försökte hitta bra engelska uttryck för samma känsla som jag vill att korten ska förmedla. Det blev både roligt och givande. Med den studietekniken tror jag till och med att min mamma skulle stå ut med att plugga.



Vi hann även med att titta på julkorten och jag lärde mig mycket nytt. Visste ni till exempel att man kan säga "cool joule" här? Tycker det är en lämplig engelsk text på kortet ovan. Eller vad tycker ni?

Inga kommentarer: