lördag 19 januari 2008

Väntans tider

Igår var jag och killarna till huset vi väntar på att flytta in i. Huset har vi redan tillgång till men vi väntar på våra saker som varit ute och guppat några veckor för att snart återförenas med oss härborta. Särskilt A saknar sina leksaker. Vi har snart läst sönder de 2 Bamsetidningarna vi hade med oss, och även om vi kompletterat Legolådan härborta så tycker A att det är lite snålt på leksaksfronten. Särskilt som han fick spelförbud på sitt Nintendo efter att ha fått ögoninflammation. För er som inte spelat på länge, jag lovar att SuperMario är helt beroendeframkallande, kom just på mig att sitta och nynna på melodin...

Det som oroar mig mest när våra saker kommer är att någonting som jag tycker är ovärderligt har gått sönder. Till exempel mina fantastiska vaser och ljuslyktor av keramiker Mona Malmström. Ångrar att jag inte tog de i handbagaget! Men jag skrev tydligt en lapp till flyttfirman att de var mina favoritsaker och skulle hanteras med största respekt! Andra saker får gärna komma bort, tex lådan med urväxta skor som inte F kan med att slänga, de 104 lådorna med diverse som vi ändå inte vet vad de innehåller och inte kommer att sakna, onödiga papper som vi inte orkade eller hann rensa hemma och massa annat som jag redan glömt!

En annan som går i väntans tider - fast efter en bebis - är min kusin. Väntar med spänning på att få se bild på hennes A! J, jag tänker på dig hela tiden!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Men jag pluggade ju på CLIC i Sevilla!! Tänk om det var samma år!!! Åh, vore jättesnällt om du kunde få fram lite insidertips, gulligt av dig! Coolt att gifta sig med sin intercambio, min intercambio träffade jag bara en gång, han var helmärklig. Jag och min rumskompis delade på hennes intercambio istället... :) Ingen av oss gifte oss dock med honom. :)