torsdag 17 januari 2008

Glad x 8 - jag också

Känner mig manad att följa Annikas exempel och berätta 8 saker som gör mig glad just nu

1) Att jag får sova på nätterna! Delar rum med A som sover som en stock oftast. F sover med lille V som vaknar minst en gång per natt och lättast tystas med välling.

2) Att min käraste S ringde idag och sa att lille P som är på sjukhus pga RS-virus är lite bättre.

3) Att A engagerade sig mer än jag hade trott på dagens musik-klass (typ klapp och klang anpassad för 4-åringar).

4) Att F lyckats göra risgrynsgröt till mig o killarna (maten här är en utmaning än så länge).

5) Att V har ett bedårande leende och skratt som kan värma självaste nordpolen!

6) Solljuset här som kan få dagen att kännas som en riktig svensk vårdag.

7) Vår rosa Mingla-duk som inte nog kan höjas till skyarna för sin trivsel-skapar-förmåga här i vår tillfälliga lägenhet (F har själv påtalat det ett par gånger redan!)

8) Att A inte kunde somna ikväll för att han är så ivrig att åka tillbaka till våra kompisar imorgon och leka.

1 kommentar:

Annika Munter sa...

Tänka sig att det finns så mycket att vara glad över. Jag kom på fler punkter nu när jag läste dina. Härligt att höra A glad också.