torsdag 17 januari 2008

Miljöpolis

Kan inte låta bli att känna mig som en miljöpolis gentemot andra trots att jag själv slutat sopsortera, kör runt i en alldeles för stor bil och gärna ger mig ut på en åktur bara för att ha nåt att göra. Sånt som skulle ge dåligt samvete hemma men som plötsligt inte gör det längre.

De "andra" de sitter kvar i bilen med motorn igång medan frugan handlar, de tar bilen hem till grannarna, de kan inte stava till MILJÖSTATION (men det är klart, de har ju inte bokstaven ö) och de förpackar varje popcorn för sig i egen liten cellofanpåse med elegant snöre innan de säljs i 100-litersförpackning.

För övrigt såg jag en cyklist andra dagen vi var här. Det var en skön syn som inte återkommit sedan dess.

Miljöanpassning är en utmaning här!

4 kommentarer:

Ann Charlotte sa...

ha ha ha, vad du skriver roligt, verkar som A allafall börjar anpassa sig.
Vilken Minglasupporter du är! Jättekul.

Har byggt mässa hela natten, Marika är en klippa,med ett barn på sjukhus och det andra hos Mormor. Det blev fint, skickar bilder snart.
Ann Charlotte

Pernilla sa...

Hm, de där americanosarna, de är inte bra för miljön! När jag var i USA för några år sedan och hälsade på min värdfamilj åkte vi bil två timmar enkel resa för att äta på ett ställe. Sedan hem igen. Inte nog med det, när vi åt stod bilen på med ACn på eftersom lilla vovven var i bilen. Vi var i Arizona så värmen gjorde det nödvändigt MEN jag tror att lilla vovven hade mått bäst hemma. Mådde dåligt. Och de förstod liksom inte min argumentation...

Annika Munter sa...

"Tänk på miljön använd papperskorgen", står det i Donkens drive true här i stan. Borde ändras tll: "Tänk på miljön använd benen". Säljer du in iden på huvudkontoret Linda!

Annika Munter sa...

"Ska vi hälsa på Alfred idag?", frågade Hugo i morse.
"Nej han bor ju så långt bort nu, det går inte, inte idag."
"Ja, men vi kan ju åka flygplan till den där röda pricken."

Vi har markerat med en röd prick vart ni bor och vart vi bor. Hugo saknar Alfred också.