lördag 26 januari 2008

Tårar

Det går åt mycket vätska just nu får det rinner ut så mycket genom ögonen på mig. Både av glädje, ilska, frustration, utmattning, förväntan, lycka, oro, irritation och mycket annat börjar det droppa.

Idag när vi kom till vårt nya hus (fortfarande tomt på möbler) hade vi ett stort paket på trappan. Det var skickat från Amazon.com och jag tänkte att "det var värst, har F beställt den där kameran till min födelsedag, han måste gjort det från jobbet, ska jag verkligen våga öppna kartongen..."

Men det var en ovanligt stor och lätt kartong för att innehålla en kamera och när jag och A öppnade paketet kom tårarna igen. Det var inte av besvikelse över att det inte var en Canon 400D utan av att min amerikanske "bror" och hans familj som bor några en dags bilfärd härifrån hade skickat ett playmobil-skepp till Alfred. Snacka om överraskning! Och vilken lyckad sådan!

A som nu börjar lära sig att det finns olika sorters tårar sa ändå lite nevöst: "Nu blir vi sådär glada igen så det kommer tårar" Ärligt talat vet jag inte vem av oss som blev gladast! Tack kära Dawn och Matt! Hoppas vi kan träffas snart.

4 kommentarer:

Annika Munter sa...

Fint Linda, önskar jag kunde krama om dig. Puss på dig och killarna från mig.

sara sa...

Min linda - du är supermans drömkvinna! den tappraste riddare som finns. du tappar aldrig sugen! jad älskar dig!

puss o hälsa BBF

Annika - jag vill oxå Juula!

Anna sa...

Snälla skriv meeeer snart, det är så kul att läsa. Kram.

Annika Munter sa...

Längar efter fler inlägg från you honey! Hur mår ni!

Sara - klart vi ska Juula ihop!