torsdag 10 januari 2008

Mamma, är det sant?

Idag tog jag o Boysen bilen till en lekpark nära det hus som vi ska flytta in i om ett par veckor. Det är en ganska liten lekpark men utflykten dit gjorde stort intryck på A idag. Vi åkte hem därifrån ganska tidigt för det blev dags för A att besöka "herrarnas" och det fanns inget bra alternativ i närheten. På väg därifrån i bilen:

A: Kan vi åka hit nån fler dag?
L: Javisst, vi kan åka hit varje dag!
A: Varje dag, du menar alla dagar?
L: Jaa, hit kan vi gå alla dagar om vi vill.
A: Är det sant, mamma? JAA, JIPPIE!

Underbart och värt varenda svacka under dagen. Det var just en av anledningarna till att flytta för oss. Att få mer tid för familjen och göra mer saker tillsammans. Jag har till och med börjat uppskatta att leka "jocke med kniven", "blodsbende" och de andra rövarna på de sju haven som A gärna imiterar.

På lägenhetshotellet där vi bor kommer de och hämtar våra sopor varje dag. Innan de går säger de "Bye Honey, have a good day!" Fnissar lite varje gång, men det är ändå rätt trevligt, ska nog kunna vänja mig vid att vara honey här och honey där... Så jag säger väl till dig som läser också:
BYE HONEY, HAVE A GOOD DAY!

3 kommentarer:

Annika Munter sa...

You too hun! Du måste berätta mer om lekarna, vad går det ut på och hur kul har du? ska testa m H så fort jag förstår. Tester ringa dig nu, hoppas det inte är mitt i sovandet.

Anonym sa...

Kära syster, för att inte missförstånd skall uppstå längre fram , så heter han "Blodsvente"
//Bror

m family goes västerut sa...

Besser-wisser!
Vi har döpt om honom nu till Sven of Blood.
Syss