söndag 13 januari 2008

Tänkte inte på det



Hur kunde jag inte tänka på det? Att vi lämnade A:s kompisar hemma när vi åkte, att han bara har sina trötta föräldrar och ettriga lillebror att umgås med här.

Vet inte hur jag inte kunde tänka på det när jag så noga planerade allt annat. Packade med både strykbräda, osthyvel, värmeljus, ett års förbrukning av alvedon-supp och massa annat som finns att köpa på varenda bensinmack här – dygnet runt. Men Hugo, Molly, Albin, Emil, Adam, Linus, Moa, Olof, Julia, Tuva, Ivar, Melker och alla Vintergatan-barn är inte till salu här, inte ens i miniatyr! Alfred saknar er! Jag saknar er! Vi saknar er!

Måste tilläggas att vi bland annat träffar en charmig och bestämd prinsessa på 3 år och snart blir granne med 2 sköna killar på 5 och 8 år. Så vi är på god väg att få nya vänner här, men de får ju nya platser i våra hjärtan och ersätter inte er där hemma.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Åh, jag börjar nästan gråta. Så sorgligt!

m family goes västerut sa...

Är ordet ett-riga förresten från början en felskrivning av ett-å-riga.. Man skulle ju kunna tro det! Någon som vet?