söndag 8 mars 2009

Väderlarmet går!

Nu ljuder väderlarmet. Storebror o maken är ute på driving ranchen, lillebror och jag kom just in från en promenad. Inte märkte vi att det blåste särskilt mycket... Ska ta och kolla nyheterna för att se vad de varnar för. Man ska ju egentligen gå ner i källaren! Men jag har så svårt att ta det på allvar.

Oj, nu börjar det åska förskräckligt. Kanske är det de varnar för. Bäst jag kollar.

UPPDATERING:
"National Weather Service Doppler radar continued to indicate a severe thunderstorm capable of producing penny size hail... and destructive winds in excess of 70 mph."

UPPDATERING 2:
"Tornado Warning"

Fast vi går inte ner i källaren i nuläget. Korkat eller inte, det är frågan...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar som vi bor i samma område av Staterna för hör har det regnat hela dagen nästan och även en liten skur av hagel hade vi mitt på dagen. Regnade även i går och lite på fredagskvällen.. Hoppas det blir varmt snart!!

ha det bra!!

Anonym sa...

Hoppas att det gått bra och att ni sluppit källaren men framför allt att ni sluppit tornado... Kram anna

Anonym sa...

Oj vad spännande på något vis men ska ni inte ta och gå ner i källaren? Det skulle kännas lugnare ;)

Jenny sa...

Oj, vad läskigt! Jag hade sprungit ner i källaren direkt, men så är jag ju inte så van vid tornados :)
Uppdatera snart och berätta hur det gick!