måndag 23 mars 2009

Spring break och en ovantad dator

OOPS, jag glomde tala om att bloggen har haft spring break en vecka. Men nu ar det vardag igen imorgon sa da ska jag beratta lite om vad som hant har sista veckan.

Om ni undrar varfor jag skriver utan prickar sa ar det for att maken har kopt sig en ny dator med amerikanskt tangentbord. Det ar inte det konstiga med denna nya dator. Det kunde man ju namligen ana att det bara skulle finnas bokstaverna a-z. Det man inte kunde tro var att den skulle vara icke-silvrig och istallet ROSA. Alltsa makens nya dator. Ar rosa. Kan inte saga det nog manga ganger. Makens nya dator ar ROSA. ROSA ROSA ROSA - JATTEFIN ROSA!

Visst ar det roligt nar manniskor gor ovantade saker. Heja dig, baste harliga make!

5 kommentarer:

HELENA ERIKSSON sa...

Åh, jag skrattar ihjäl mig! Hjärtligt menat! Frågan är....Hade han andra färgalternativ att välja bland? Hoppas ni får en fin vecka!
Kram Helena

Anonym sa...

Hej på dig!
När jag bodde där borta och skulle skriva hem så användes kortkommandon till att göra våra bokstäver. KOmmer inte igåg exakt, men typ så höll man ner alt och ctrl och skrev olika sifferkombinationer, så typ 132 var ä, 133 ö, osv.
Kanske kan vara ngt att fundera ut när du inte har ngt att göra.
Hoppas alla mår bra!
Kram,
/sara (johan och isak säger hej)

Anonym sa...

Ni borde kunna göra en språkinställning på datorn och få så att man kan ändra till Svenskttangentbord även om det ser amerikanskt ut. Kolla på inställningar. Då gäller det bara att komma ihåg vart alla knappar sitter.. =P
Kram

Nena in da USandA sa...

Haha, vad härligt! Ser fram emot att få se den!
Jag skriver ju åäö på min US-PC just nu, säg till om ni vill ha hjälp m inställning, det är busenkelt (jag har Vista).
Kram och hälsa!

Unknown sa...

åh vad härligt i detta genussjuka samhälle.
underbart!