onsdag 4 mars 2009

Brådskande linoliumsnitt

Igår trilskades färgerna och det var en enda lång uppförsbacke. Men ändå var det så roligt. Jag har sällskap i min ateljé av en svensk-finsk steppande hemmafru och vi har det så underbart. Just nu jobbar vi med linoliumsnitt och det finns hur mycket kul som helst att göra. Vi känner lite att vi kämpar mot klockan när barnen ska hämtas i skolan...



Ovan en bild av konstnären Torsten Jurell som jag beundrar. Har besökt hans studio i Birkastan en gång och det var sagolikt att få se hans skulpturer på riktigt. Hade förmånen att få köpa in konst till en konstförening då och valde att köpa just ett linoliumsnitt av honom i brunt och svart. Och tror ni inte jag hade turen att kunna välja den i lotteriet sedan!!! Jag var världens lyckligaste och är så oerhört glad för den. Naturligtvis finns den här hos mig i USA.

Alla ni som kan ta er till Sölvesborg eller Borlänge i vår har möjlighet att se hans skapelser live. Mer om Torsten Jurell hittar ni här

2 kommentarer:

Zun sa...

Svar: Sänglinnet kommer från Habitat. Visst är det helt zunderbart?!!! Önskar att det fanns i mitt linneskåp ;-)

http://www.habitat.co.uk/fcp/product/browse/Designed-by-Genevieve-Bennett-for-Habitat/10001136

/Zun

Anonym sa...

Vad spännande med linoliumtryck. Det har jag provat en gång. Något sådant borde jag testa för att få igång mig själv igen. Ha lite kul helt enkelt. Roligt att läsa!
Kram. Mona