fredag 27 mars 2009

BB King live



I onsdags var vi och såg den här sköna 83-åringen! BB King. Det var en riktigt lyckad kväll med två av de svenska tjejerna. Vi hann med lite spontan klädshopping vilket kändes som om det var väldigt länge sedan. För att kompensera tiden fick vi slänga i oss lite mat på en sport bar för att sedan njuta av härlig stämning på konserten. Han hade ett bra förband som jag inte kan namnet på.

BB King kanske inte orkar sjunga lika mycket längre, eller så var han bara ovanligt pratsugen för han snackade sig igenom långt mer än halva konserten. Det var svårt att höra (och förstå!) allt han sa, men vi uppskattade det ändå.

Min snabbfotade och steppande väninna T uppmärksammade sig själv på ett kanske något oväntat sätt. Vid ett tillfälle uttalade nämligen BB King ordet shopping, varpå T ställde sig upp och ropa "Yeah! Shopping!" Tur att hon är finska tänkte jag, men å andra sidan är det u ingen annan som vet det. Jag flyttade mig närmare C som jag hade på andra sidan och låtsades som ingenting.... Nej då, jag skrattade gott och det gjorde T också. Nu kanske ni tror att T hade hunnit dricka mer än vo åt på sportbaren, men så var inte alls fallet. Min kära T är bara härligt spontan! Hon är för övrigt på väg hit nu för att joina mig i ateljén.

Ha en härlig helg allesammans!

1 kommentar:

Taina sa...

Vad kul! Vi var och lyssnade på honom i Hartford för snart ett år sedan och då var han också lite trött. Men vem är inte det vid 80+ med ett turnerande liv, som han fotafarande lever. Maken är ett stort fan av honom och har sett honom vid flera tillfällen.
Spontana tillrop brukar jag också köra med. Finne som jag är. Inga hämningar här inte ;)