torsdag 8 maj 2008

Pinsam present



V fyller 2 år på lördag och jag vill ge honom en dockvagn. Jag har letat i princip överallt här och det finns inte en enda som kommer hålla mer än 3 veckor. Den bästa är en paraplyvagn för 7 dollar, dvs 40 spänn. Jag mår dåligt över att köpa så dålig kvalité, att veta att de kinesiska fabriksarbetarna som tillverkade den tjänade noll och att den dessutom är målad med blyhaltig färg.

Ändå har jag nyss slagit in den i ett paket. V kommer bli stormförtjust. Jag skäms och kommer att lägga tid på att hitta alternativ till "Made in China" framöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åhhh, om man bortser från att det är dålig kvalitet och att de stackars kinesiska arbetarna har fått slita, så glädjer det mig att någon annan än jag tycker att killar ska ha dockvagnar och faktiskt köper det också. Min son älskar att pyssla om dockorna och att gå runt med dockvagnarna tillsammans med sin storasyster.

Jenny i Örebro

Anonym sa...

min son har en liknande... undrar om den ens kostade 40kr...
han ääälskar den och skjutsar runt sina mjukdjur mest hela tiden- så det är ju bra iallafall! :-)
hoppas den blir uppskattad.
kram