tisdag 13 maj 2008

Hemma i Birkastan

Idag pratade jag med ett företag som ligger hemma i Birkastan och genast fick jag hemlängtan. Det här suktar jag allra mest efter:


- Frukost på Xoko som ligger på Rörstrandsgatan och drivs av en välkänd konditor. De har fantastiskt mycket gott! De erbjuder även champagnefrukost, chokladprovnig och dessertbistro.


- Shopping på Smallstep . Jag gillar verkligen deras enkla och stilrena barnkläder. Jag är så trött på den amerikanska uppdelningen av rosa gulliga tjejer och blåa tuffa killar. Det gäller naturligtvis inte bara kläder utan även i allra högsta grad leksaker och inredning. Min vän A-C skulle få hjärtattack! Såg just på hemsidan att de flyttat sitt showroom så jag vet inte om deras ateljé ligger kvar på Tomtebogatan eller inte...

- Köpa glass av killarna på 7-11 Tomtebogatan som alltid är så trevliga och glada. Det hade inte blivit lika många Nogger efter dagis genom åren om det inte vore för dem.

Förhoppningsvis kan dessa önskningar snart bli verklighet när vi åker hem på semester. Men det roliga är att då vet jag med mig att jag kommer längta tillbaka hit. Men det är det fina med att åka iväg, få lite perspektiv och uppskatta saker och ting. Eller så handlar det om att hemma alltid är bäst, frågan är bara vad som egentligen är hemma nu för tiden...

1 kommentar:

Ann Charlotte sa...

Kanske inte hjärtattack, men det känns konstigt att en hel världsdel med barn inte får välja själva. Men antagligen finns det något USAs jämställdhetsivrare förfasar sig över med oss. Eller finns det förresten jämställdhetsivrare i USA?

Jag vekar ha blivit expert här hemma, får snart sluta, så jag inte börjar betraktas som könstant.

AC