tisdag 27 maj 2008

En solhatt gör ingen sommar

Eftersom jag inte hittat nån amerikansk motsvarighet till min frisör Neda på Rörstrandsgatan så började jag min svenska semester där. Utanför väntade min bländande vackra bästis med latte, croissanter och två sovande småkillar i barnvagn. En låång fika senare gick jag därifrån nöjd och glad med mindre hår och mindre pengar. Helt klart är att amerikanska dollarn inte räcker så långt här hemma. Det blev jag också varse när jag klev in på en för mig ny barnaffär på samma gata som hade otroligt mycket söta kläder. Solhatten som lillebror skulle vara bedårande i kostade lika mycket som mina skor från Kohls häromdagen så jag gick ut från affären tomhänt. Förresten är lillebror bedårande ändå...

2 kommentarer:

Therese sa...

Hej Linda!
Såg din blog-adress på anslagstavlan på dagis härom dagen. Den har väl säkert hängt där ett halvår minst. Men bättre sent än aldrig:-) Felicia berättade att ni var i stan och att ni skulle träffa dagis på Skansen på torsdag. Mysigt! Ha det bra och kram från Therese (F´s mamma)

Anna sa...

Önskar att vi bodde kvar på Tomtebogatan så att vi kunde ses... skickar massor med kramar i alla fall, ha en jätteskön semester i sverige.