tisdag 6 maj 2008

Beslutsvånda

Vi funderar på att byta klass för vår 4-åring. Han stannar kvar på samma Montessori-skola men i en annan klass. Det finns många fördelar. Det är en mindre klass (men med lika många elever per lärare), det är mindre ytor vilket på ett sätt är tråkigt men på ett annat sätt synliggör honom mer, jag tror han kan få lite mer stöd och närvaro, det finns utrymme för mer lek om man vill och så kommer han att gå i samma byggnad som sin lillebror vilket kan vara mysigt.

Många fördelar, men det känns ändå svårt att fatta ett beslut. Klassen har går i är också bra, det är större ytor, han har börjat lära sig rutiner och börjar sakta känna sig bekväm. Svårt att förklara precis, man vill ju sina barn det allra bästa och jag tror det spär på beslutsvåndan.

Här ett par bilder från den "show" de hade på skolan i helgen. Båda killarna fångades av stundens allvar på scen och blev blyga, även den lilla som på övningarna hoppat och skrikit ut melodin på Itsy Witsy Spider.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Det där är aldrig lätt. Man våndas och funderar. Känn efter med hjärtat!

Anonym sa...

Åh va fin han är! Det var så mysigt att prata mde dig igår utan att sitta fast idatorn eller ha massa barn som drog, också tog batteriet slut... typiskt. Försökte ringa igår när jag kom hem utan svar. Lyssnar du på din voicemail? Puss på er jag saknar våra samtal. A

Ann Charlotte sa...

jag vill gärna se mer av den spännande frisyren bakom A, har ni fler bilder?
Ses vi snart? Ann Charlotte

m family goes västerut sa...

Eeh, jag hänger inte med... Menar du flickan bakom A?

Japp, vi ses snart! Vi bokar nåt.

Kram!