fredag 22 februari 2008

Vi har snö och små hamburgare

Jag tycker inte att det är så intressant att prata om väder. Men idag tänkte jag ändå berätta att vi har haft snö, mulet och -5 i ett par dagar. Skolan var stängd idag pga snön och halt väglag. Jag tycker det är rätt mysigt att inte behöva stressa på för att komma iväg. Och så får jag ha A hemma utan att fråga om han inte känner sig lite sjuk (som min mamma gjorde med mig och bror).

Till middag stekte jag egna hamburgare, och var det inte första gången så var det bra länge sedan. Jag har nämligen en make som axlat den uppgiften i alla år. Ni skulle ha sett de små tjocka hamburgare som blev mitt resultat, det såg ut som stora tillplattade köttbullar. Inte visste jag att de "drar ihop sig" så mycket. Grannfamiljen och vi skrattade åt mina fula men goda nybörjarburgare. Jag bjuder.

Apropå mat så använder vi ganska mycket babyspenat här istället för isbergssallad. Det blir både finare och godare. Prova!

1 kommentar:

Annika Munter sa...

Bra tips. Köttbullar i bröd är också gott.