tisdag 19 februari 2008

Mamma är bäst!



Mina killar är så mammiga att jag inte vet var jag ska ta vägen. Vi som är tillsammans i princip hela dagarna, får de aldrig nog? När pappa F kommer hem så blir det ännu tydligare. Då får jag två plåster på mig. Igår vid middagen flyttade A ihop sin stol med min, och bara nån minut senare hoppade V ner från sin stol och sköt den till vår sida. Där satt vi tre på rad, mittemot F. Kära nån! Vad ska jag ta mig till? Jag kommer inte på något annat än att fly till Walmart och botanisera bland det ena och det andra. Igår var jag där 2 timmar. Jag kollade in allt från batterier till fetaost. Jag fastnade framför Loreals nya ögonskuggor (jag som använder det så ofta!) och strosade även omkring en bra stund bland förvaringslådorna och galgarna! Ett alternativ skulle ju vara att låsa in mig i bilen och läsa en bra bok (Kanske någon av Jesper Juuls böcker!?)

Förutom att de är mammiga så är monstren också så svartsjuka på varandra så när en är tillräckligt nära för att kunna kramas så vips kommer den andre och ska tränga sig emellan. Just nu är A riktigt tuff mot lillebror, tycker att han luktar illa och vill inte att han ska vara i samma rum som oss... För att i nästa stund pussas och brottas med "stinkbomben". Finns det någon amerikansk motsvarighet till Blocket, och får man sälja barn där? Ibland tänker jag tanken.

För övrigt lämnade jag A i "Traffic" idag (från bilen alltså). Han ville inte följa med, det tog några minuter och till slut fick läraren bära honom. Men när skolan var slut så mötte jag världens gladaste kille! Härligt!

1 kommentar:

Erika H sa...

Åh vännen, saknar dig! Din blog är underbar men din röst är ännu vackrare. Senaste dagarna försökt skaffa Skype, men Claes Ohlson har lurat oss. J är envis! Kanske höras/ses redan ikväll. Ses över en kopp kaffe?