söndag 3 februari 2008

Kaffepaus

Det är söndageftermiddag och killarna gick ut på vagn- och cykeltur. Jag passar på att ta en kopp kaffe och meddela mig med omvärlden. Jag är trött, supertrött. Men glad. Glad för att jag packat upp min favoritkeramik, hel! Ikväll när killarna somnat ska jag tända ljus i lyktan och tänka på Mona som gjort den.

Jag är glad för solen som skiner idag! När solen är framme är det riktig vårvärme, underbart. Annars har det varit kallt, blåsigt och lite snöigt några dagar. I fredags var alla skolor stängda här pga vädret. Det var rätt mysigt att ha en dag hemma men jag förstår egentligen inte vad som ansågs vara skäl till att hålla skolorna stängda. Om man skulle halka ute på gatorna, om det är obehagligt med kylan, om det skulle blåsa för mycket, om trafiken skulle vara extra svår... Nåväl, vi åt lunch hos grannarna och hade det hur som helst mycket bra!

Jag är också glad att vi känner oss hemma i huset redan. Det är ett otroligt fint hus och jag njuter av att ha så mycket yta. Vi kommer från en trea på 67 m2 och jag gissar att detta ligger på ca 200 m2 plus källare och garage. Lite skillnad som inte blir helt lätt att bortse från sedan när vi kommer hem. Det börjar bli lite ordning i killarnas rum, det känns viktigast att de får komma iordning först. Vi hade med oss nya möbler till deras rum och jag tycker det är rätt kul att skruva enligt IKEA-anvisning faktiskt.



A´s rum som vi gjorde "beboeligt" idag.



Vårt vardagsrum som är öppet mot köket. Idag kom tv:n upp på skänken lagom till finalen i Superbowl. Antar att hela USA stod still dessa timmar. I butikerna såldes många superbowl-tårtor och det verkar som att det verkligen är fest när dessa matcher går på tv. Har inte hört mig för så mycket, men jag har fått det intrycket av utbudet i handeln.

1 kommentar:

Anonym sa...

Säger bara hej å önskar dig en härlig kommande helg! :-)
Kram Malin