onsdag 13 februari 2008

Snölandskap

Idag snöar det sakta, A har feber så vi har en rätt mysig sjukstuga här hemma. Känns som vi sitter inne i en sån där glaskula man vänder upp och ned för att få att snöflingorna att yra. Jag måste faktiskt erkänna att jag tycker A passar bra i sisådär 38 grader. Han är lite lugnare och hela tempot här hemma är lite mer behagligt.

Trots att det bara är lunchtid här har vi redan gjort en hel del idag:
- Vi har tävlat med Bamse och gått med svarsbrevet till vår egen låda (så som man postar brev här)
- Vi har målat kort till killkusinerna.
- Jag har klippt lille V och insett att jag har begränsningar som frisör (Som tur är verkar inte V bry sig ett dugg)
- När jag lekte frisör spelade A ”Lär dig engelska med Kalle Kunskap” på datorn.
- Vi har sett Charlie & Lola på TV. Det är nog jag som gillar den bäst! Jag älskar Lauren Childs collagebilder och eftersom jag vet att hon har gjort en tolkning av Pippi, som här har efternamnet Longstocking, så måste jag ta och beställa den boken från Amazon.com så snart som möjligt.
- Vi gjorde pannkakor, makaroner och korv till lunch. Vi är rätt trötta på det nu. För att lätta upp stämningen lite över den trista maten så bytte vi ut den bruna Mingla-duken mot en rosa. Jaa, det funkade, korven smakade lite bättre!

Oj, V har visst somnat på vardagsrumsgolvet. Jag ska bära upp honom i sin säng och jag kanske till och med kan göra honom sällskap där en stund eftersom A sitter framför en film... ZZZ....

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Det är så kul att få följa er vardag i ert nya. Ännu roligare eftersom jag inte "kände" er innan, det är som att börja på en ny tv-serie. Eh... Typ. :)

m family goes västerut sa...

Detsamma Pernilla!

Pernilla sa...

Tack! :)

Ann Charlotte sa...

Snyggt med ny färg på duken.
Vi längtar efter dig här, i synner het när det var Valentines day, ingen här vet hur man gör.
A