torsdag 21 februari 2008

Om mig

Jag blev utmanad av Annika att skriva sju sanningar om mig. Det är ju alltid bra att reflektera över sig själv, men detta är nog inga nyheter för er som känner mig:

- Jag är alltid rädd att köra för fort, så jag håller konstant koll på hastighetsmätaren. Jag tror dessutom alltid att bilen bakom är sur för att jag kör så sakta. Jättejobbigt! Jättedumt!

- Jag älskar presenter! Framförallt att ge bort men det är kul att få också. Men jag tycker inte om presenter som bara är en present för att det ska vara en present. Typ gå-bort-på-middag- och-köpa-chokladask-på-macken-present. Nog för att jag älskar after eight och annan choklad, men det är ändå inte en riktig present i min mening. Jag uppskattar mer om mina vänner kommer tomhänta till middagen eller födelsedagsfesten och istället överraskar med något en helt vanlig vardag, något litet som var tänkt just för mig. Funderar för övrigt allvarligt på att bli presentkonsult.

- Jag är duktig på att köpa bra saker till bra priser, ibland till fantastiska priser! Rea är min passion. Halva priset är ok, men 75-90% rabatt är underbart. Igår fyndade jag faktiskt en del Valentine-produkter med 90% rabatt. OK, jag hade inget skriande behov av just de sakerna just nu, men jag vet att jag kommer ha det inom kort. Köpte för övrigt en till av den där snygga, svenska, smarta handdammsugaren ErgoRapido från Electrolux, nu för endast 40 dollar (ca 250 kronor!). Vet inte om det blir ett tillägg till presentlådan eller om jag ska lyxa till det och ha en extra på övervåningen. Måste suga lite på fynd-karamellen...

- Jag är lat, eller nåt. I alla fall så vill jag gärna kunna saker och ting på en gång, utan att varken behöva lära mig eller öva. Därför är jag intresserad av mycket men kommer antagligen inte komma längre än så. Det kan vara samma lathet, eller så är det en helt annan sort, som gör att jag gärna sitter inne och fikar istället för att vara ute och sparka boll. Ibland tror jag att det är därför jag fick två aktiva söner som liksom tvingar mig att hålla igång. Men eftersom medvetenhet är första steget mot förändring så är jag ju på gång att bli mindre lat kan man ju säga…

- Ibland kan jag börja undra över mig själv. Är rätt road av beteendevetenskap men just denna händelse har jag ingen teori om och har lite svårt att förstå själv. Jag sålde nämligen min brors saker på loppis – saker som JAG inte tyckte om – utan att han visste om det. Hur är det möjligt? Såå desperat på pengar var jag inte, kanske trodde att jag gjorde honom en tjänst eller nåt. Det är hur som helst preskriberat nu. I alla fall av mig.

- Jag och en vän har gjort en fyll-i-bok som jag är glad och stolt över. Hade hoppats att den skulle bli årets julklapp förra året, men det blev den inte... Hoppet består till i år.

- Jag är en bra vän! Jag är i och för sig lyckligt lottad som har så fina vänner som är enkla att vara en bra vän med, men ändå. Dessutom är jag en bra vän till mig själv!

Inga kommentarer: