måndag 23 juni 2008

Utmanad

Jag blev utmanad av Skrivarmamma med frågor om mig själv.

The Rules
Post rules at the beginning of the post. Answer all the questions. Tag 6 people, and go to their blog and leave a comment to inform them that they’ve been tagged and asking them to read your blog. Let the person who tagged you know when you’ve posted your answer.

What were you doing ten years ago?
Med mitt dåliga minne skulle jag inte veta det om jag inte tog lite hjälp. I mina studieutdrag ser jag att jag läste klart två kurser, dels 20 p nationalekonomi på Södertörn och dels en termin grafisk design på NTI-skolan. För att liksom jobba med båda hjärnhalvorna…. (Eller för att jag aldrig kan bestämma vilket ben jag ska stå på!) Under sommaren hyrde jag lokal i Visby under ett par veckor och sålde konst och hantverk (mest mamma Lillans alster).

What are five things on your to-do list today?
- Ta med brorsbarnen till Zoo och klappa hajar
- Beställa pods till min nya Nespresso
- Maila min engelskalärare och boka en tid
- Ringa Helena och fråga om Santa Barbara
- Smygsova i bilen (om Bror kör vill säga)

Places you’ve lived?
Ej kronologisk ordning:
Huddinge (21 år), Stockholm/Birkastan (10 år), Bromma (2 år), Sevilla/Spanien (7 månader), USA (sedan ett halvår…)

What are 5 things you would do if you were a billionaire?
-Öppna ett fantastiskt vackert galleri enbart för mamma Lillan
- Anställa någon som gillar att städa, laga mat och sköta en trädgård
- Vara bosatt i varmt klimat vintertid
- Hjälpa kreatörer att förverkliga sina drömmar
- Bjuda alla våra vänner att besöka oss i USA

People you want to know more about:
Lisa , Birgitta , Anna , Jenny , Malin , Imolly

8 kommentarer:

Unknown sa...

Nu har jag antagit utmaningen!
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Helena V sa...

Ni får flytta söderut sen. Vi har tussilagi i januari i North Carolina :-)
Nu har du besök men en favoritbloggare är tillbaka. Martina Haag http://www.piratforlaget.se/forfattare/martina-haag/blogg

Helena V sa...

Tussilago, skulle jag skriva. Den lilla mannen hjälpte mig (stjälpte...)/H

Unknown sa...

Så nu har jag antagit utmaningen och skickat den vidare!

Kram Jenny

Pernilla sa...

Kul att läsa! Sevilla? Du med? Vilket år?

m family goes västerut sa...

Hösten 1997 bodde vi där. Visst var det före dig? Har för mig att vi pratade om det en gång...

Unknown sa...

hmm okej, irriterande. jag såg att de bara har vissa saker som går att beställa men ja jag har ju shopping förbud haha...

Anonym sa...

maste kolla:)