måndag 30 juni 2008

Frisk luft är farligt!

I helgen skulle vi äta på en japansk restaurang. Vi kom 25 minuter innan restaurangen öppnade så vi fick helt enkelt vänta den tiden. Vi roade oss bäst vi kunde på parkeringen med tillhörande lilla gräsplätt. Det vill säga vi fyra vuxna och våra fem barn hade springtävling, vi kastade stenar a la boule och hittade på andra små saker att fördriva tiden med. Det var varmt och soligt, men inte alldeles tryckande.

När det var en kvart kvar kom 3 andra bilar in på parkeringen. Men eftersom man tror att det är farligt med frisk luft och motion så satt naturligtvis alla kvar i sina bilar. SOm om inte det vore nog kan det också vara farligt att bli en aning varm, så AC (och motor) är på hela tiden. Fast det är klart, eftersom alla kör på tomgång här så kanske man inte borde vara ute i "friska luften"... Suck.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ni skulle knackat på och bjudit med dem i boule-aktiviteten och bara by the way berättat om koldioxidets negativa inverkan på miljön.

Anonym sa...

Ja det skulle vi gjort! Måste dock läsa på mina miljö-glosor då känner jag...

Helena V sa...

Suck! Det tynger mitt miljöhjärta :-( MEN på västkusten går visst miljöracet med Hollywood kändisarna i topp, det gläder mig. Det som är bra med amerikaner är att när de bestämt sig så kör de. Mina amerikanska vänner använder inte engångsplastflaskor etc och pratar mycket miljö så jag har hopp för mänskligheten!

Unknown sa...

det är ju helt fruktansvärt,
kan inte förstå hur det kan vara en sån skillnad och vad som har satt normen där.
det är så totala skillnader, antingen eller känns det som?!

ha en bra dag!
kram

Pernilla sa...

DEt där störde jag mig på multum när jag var i USA. Var i USA som utbytesstudent för hundra år sedan och när jag 50 år senare var och hälsade på så var jag och familjen på ett ställe och åt. i nästan två timmar. Då stod bilen på för att AC:n skulle vara igång. För hundens skull. Helt galet.