tisdag 24 juni 2008

Kyla i luften

Idag åkte vi iväg till en större pool. Ett jättebra område med badvakter, rutschkanor och annat kul. På parkeringen såg vi en mamma med 4 söner. Den ena pojken gjorde inte som mamman sa och fick smaka på en örfil. Sedan tog hon med honom bakom bilen och vi förstod att han fick ytterligare lite smisk.

Antagligen var hennes barn lika entusiastiska som våra över att komma till poolen denna varma dag. Men plötsligt kändes dagen inte lika varm och vacker längre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy, vad ledsamt! Tänk att jag är också en sådan mamma. Hugo sa att han ville ha en annan mamma igår. Varför då? frågade jag. För att du slår mig, svarade han då. Va! Jag blev både brydd och fundersam - det gör jag ju inte! Men det spelar ingen roll tydligen.

Anonym sa...

Linda kan inte du mail mig dina telefonnummer - försökte ringa igår men min nya mobil har knasat till alla mina kontakter. Annika

Anonym sa...

usch vad sånt gör mig ledsen... :-(
tur att min lilleplutt har två föräldrar som aldrig skulle slå- även om vi gör tusen andra fel förstås ;-)
hur många tavlor tycker du jag borde ta? kan inte bestämma mig? motiven kan du bestämma, jag tycker ju alla är lika fina.. :-)
Kramar å vi hörs sanrt!
mina boktankar maler vidare!

Ann Charlotte sa...

Usch och fyy, är det tillåtet i USA? Man kan ju säga till ändå, min svägerska, som jobbar inom brottsoffermyndigheten, jobbar alltid, på stan, på finlandsbåten i parken mm.
Alltid är det någon hon måste ta hand om och uppfostra föräldrar om hur man pratar med barn.

Hej, Ann Charlotte