måndag 16 juni 2008

Snedfördelning!

Det är nåt jag inte förstår. Hur denna stad med 39.000 invånare kan ha sånt utbud av allting. Det finns en rätt kul-knasig affär som heter Hobby Lobby som har allt möjligt krims krams plus lite pyssel och konstnärsmaterial. Men när man går in i den stora affären kan man inte annat än undra vem som ska köpa alla dessa ramar, ljusstakar, pling-plong-utedekorationer, plastblommor, korgar, prydnadsresväskor, speglar, träskyltar och annat? Det finns ju dessutom två Walmart-varuhus som är öppna dygnet runt, minst 2 stora byggvaruhus plus flertalet andra varuhus. Och vill man shoppa på riktigt åker man till stora staden (typ Stockholm) 45 minuter bort. Så det är ju inte riktigt så att man är isolerad här ute på landet. Nej, jag blir faktiskt inte riktigt klok.

Idag var vi förresten in på ett av byggvaruhusen. Det är fascinerande att se hur många olika, men ändå lika, utegrillar det finns. Jag undrar om inte utegrillarna slår antalet invånare i antal... Och ändå finns det inte ett enda bageri. Det om något borde väl kallas snedfördelning!

3 kommentarer:

Helena V sa...

Hej!
Vi bor i stad som STH på Östkusten men vi är ändå lika förundrade som du att utbudet är SÅ enormt. Vi har dock franska bagerier och annat men främst alla restauranger som finns överallt och håller så hög klass (o är billiga). Vi gillar också japanerna. Jag lagar nästan aldrig mat längre... Blir så nyfiken, vad skriver du??? (läste i högerspalten på bloggen).

m family goes västerut sa...

Hej Helena!
Franska bagerier, det låter underbart tycker jag. Förutom bloggen skriver jag numera krönika för en nystartad mycket lokal tidning i Stockholm. Vet inte om man kan kalla det att skriva, men jag har ju gjort en fyll-i-bok och är på skiss-stadiet på ett par böcker till. Vi får se vad det blir. Skriver du själv?
Ha det så bra, Linda

Unknown sa...

hoppas det är okej att jag länkar till dig!? annars får du säga till!

kram