fredag 17 september 2010

Jag var bjuden hem till mig själv!

Igår var jag bjuden hem till mig själv. Inte riktigt. Men hon som köpte vår fina lägenhet i Birkastan för ett drygt år sedan bjöd hem mig och ett par andra på middag. (Vilken köpare va?) Eftersom vi sålde via ombud när vi bodde i USA så var detta första gången vi sågs. En superhärlig tjej som dessutom hade orkat vidare där det blev renoveringsstopp för oss.

Först kändes det inte så konstigt att kliva in hemma hos sig själv, det är ju trots allt snart 3 år sedan vi bodde där på riktigt. Men sedan efter mer än 4 timmar i köket när det var dags att säga tack var det en mycket konstig känsla att vara den som säger hej då och går därifrån. Till pendeltåget. Hem till huset.

Lite konstigt, lite vemodigt. Men ändå bra. För jag är välkommen tillbaka.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

men vad märkligt! Och vad roligt!

Zun sa...

Vilken härlig, annorlunda bekantskap. Vårda den!

Kram!

m family goes västerut sa...

Ja visst är det skoj! Gillar sånna oväntade relationer.