onsdag 30 september 2009

Nehej, inget hus idag....

Idag skulle vi fått nycklarna till vårt hus. Vi och vi, men min pappa iallafall.... Men så tyckte banken inte att fullmakten min far har fått för att skriva på köpehandlingarna var helt korrekt formulerad, så igår var jag till posten med en ny fullmakt som skickades med global express-fart mot Stockholm. Imorgon ska pappret vara framme och på fredag istället hoppas vi få nycklarna i handen. Vi och vi, min pappa alltså....

Är det inte sånt här som mäklare ska kunna. Kan man tycka. De har ju haft x antal veckor på sig att studera den där fullmakten de har fått. Kan man verkligen tycka när man tänker efter. När det nu kostar 2,5% av priset att sälja sitt hus.

Tur att inte mäklarna ingår i köpet!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Suck. En sak har husaffärer och husbyggen lärt mig. Inte alla vet vad de gör trots att de gör det varje dag. I vårt fall har framförallt banken strulat. Dem ska man hålla koll på! Lycka till med fullmakten!