fredag 11 september 2009

Dessa konstiga "matvanor" de har

Igår när jag hämtade lillebror på fritids satt han och åt "snacks". Det ordet vill vi gärna översätta till mellanmål i skolans värld. På dörren in till fritids står det att de serverar "healthy snacks". Att det inte för oss svenskar motsvarar nyttigt mellanmål var förståss ingen nyhet direkt. Men ibland baxnar man!

Lillebror log som en sol och visade vad han åt. Nånting KNALLBLÅTT och fröken sa hurtigt

BLUE JELLO WITH WHIP ON!

Jo man tackar, socker, gelatin, karamellfärg och grädde. Imorgon hämtar jag lillebror lite tidigare, innan mellis!

4 kommentarer:

Ann Charlotte sa...

O oh, betydligt värre än att dom tycker att killar måste ha blå blöjor. Vilka härligt sockerstinna barn dom måste ha sen, efter the healthy snack...

Nena in da USandA sa...

Jag kom också för "sent" igår och fick ett lyckligt, blått leende av Albis...

HELENA ERIKSSON sa...

What!? Här i Skellefteå får de inte äta socker alls på dagis/fritids. Kanel till fil och kräm är inte att tala om längre. Men jag vet de favoritfröknar som smusslar fram sockret... Samt bjuder barnen på chips på fredag em. Jag tror minsann jag ska prova bjuda på knallblå jell-o! =)

Unknown sa...

va? jello?
crazy - som ovanstående skrev har vi det också, noll intag av socker är det som gäller. föräldrarna gjorde uppror när födelsedagarna firades med glasspinnar så nu är det frukt o endast frukt som gäller...
de skulle bara veta..
kram