tisdag 8 september 2009

Loppisfynd

Jag tog med storebror en dag till Antique Mall, en jättestor loppishall fast utan säljare i båsen... Man tar med det man vill köpa till en kassa. Jättebra och spännande att se vad man kan hitta. Storebror hade fem dollar i sin ficka...

Han ville köpa ett gammalt spel som kostade 40 dollar och som jag inte ens vet om det var komplett. Jag försökte förklara det där med prissättningen av gamla saker.

Vissa saker är billiga för att de är gamla och använda. Andra saker är jättedyra för att de är gamla och använda.

Han fattade inte det där. Och när jag tänker efter så gör inte jag heller det.





Hursomhelst hittade han en påse med nån sorts gubbar jag inte vet namnet på och jag hittade det du ser på bilden ovan. Tänkte att det kunde vara ett alternativt dockskåp för lillebror när vi flyttar hem och han får ett mycket mindre rum än nu. Fin va?

3 kommentarer:

Unknown sa...

åh vad fin den var!
aldrig sett något liknande, kul med en måne o lite john blund feeling :)

Nena in da USandA sa...

Vilken cool måne! Hoppas att V gillar den!

Zimmermann family sa...

Där kan ju "Gubben i månen sitta" Jag tycker den är jättefin! Kram från Prag