fredag 13 februari 2009

Vad är väl en bal på slottet?





Lillebror hade Valentine Tea i sin klass igår och jag var där som hans gäst. Jag satt som en drottning vid bordet medan han sprang fram och tillbaka med olika brickor med godsaker till mig. Han var väldigt glad och stolt! Det var en mysig liten fest.

Idag är det storebrors tur att ha Valentine Tea. Och här hemma sitter jag i min ensamhet medan festligheterna pågår i skolan. Jag blev nämligen inte bjuden! Nä, jag blev brädad av A:s engelskalärare som kommer hem till oss en gång i veckan. Storebror älskar när hon kommer hit och en dag kom han på att det var henne han ville bjuda som sin "special guest". Efter att han först hade bjudit mig naturligtvis...

Svartsjuk? Jag? Nej, inte det minsta! Nej, jag kan nog rota fram en pepparkaka från skafferiet och bjuda mig själv en kopp kaffe. Det blir mysigt det också, hoppas jag. Och så får jag kanske se något kort sen....

Det är faktiskt jätteroligt att han får dela en sådan här dag med någon annan vuxen än mig. Det tycker jag är rätt påtagligt att det saknas andra vuxna i killarnas liv här. Visst finns favoritkompisarnas föräldrar lite till hands, men de har ju fullt upp med sina egna barns aktiviteter osv. Därför ska jag både njuta av att inte vara bjuden och så längta lite efter att vara med på festen på samma gång!

Happy Valentine kära ni som läser!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Till dig med! Och jag tycker du tänker helt rätt!
Du är strax utmanad hos mig. Kram och trevlig helg!

Anonym sa...

Happy valentine på dig själv om än i senaste laget. Valentine tea lät som en fin idé och borde införas i vårt hem tänker jag. Varje söndag ska jag ha någon som passar upp på mig och bjuder mig på godsaker och det med ett leende på läpparna (hela tiden). Undrar om familjen tycker det är en lika bra idé som jag?