tisdag 10 februari 2009

Huvudbry

På skridskoklassen i onsdags förfasades jag ännu en gång av att endast ett annat barn bar hjälm. En del har mössa, andra bara en rosett... Barnen är mellan 3-5 år. Den andra hjälm-mamman förklarade det med att hennes man är läkare (och alltså mer pålästa om riskerna tolkade jag det som...) och att pojkens storebror spelar hockey och då har alla hjälm. Vet inte om jag blev så mycket klokare av det, men men.

Plötsligt ramlar en pojke och blir liggandes på isen. Han gråter och har slagit huvudet men bara lite lätt verkar det som. Han är på benen igen efter en stund men ser lite skakis ut. Då får han en hjälm som han har resten av skridskolektionen.

Hur tänkte de då undrar jag?
Att den där pojken verkar vara en sån som faller, det är bäst att han får en hjälm!
Man blir bara stämd om ett barn trillar två gånger, vi ger honom en hjälm!
Eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amerikat... :P Hjälm till alla! Rädda de små hjärnorna och även barnens. ;)
Kram Anna

Taina sa...

Ja visst kan man blir förvånad! Ibland är de FÅNIGT överdrivna med säkerheten och ibland är det INGENTING. Jag får inte ihop det där...Rösta på HJÄLM ÅT ALLA BARNEN!
Ha en bra dag!
Taina