måndag 16 februari 2009

Hemma hos oss - Master Bedroom

Här i USA finns det ett mycket viktigt begrepp och det är Master Bedroom. Och så Master Bath förståss. När man tittar på alla varianter på inredningsTV härborta så blir det väldigt tydligt. När jag har sett mäklare i Stockholm använda sig av samma begrepp på lägenheter blir jag full i skratt. Här ska nämligen varje Master Bed ha ett eget Master Bath annars är det liksom inte riktigt fullkomligt.







Här är iallafall vårt Master Bedroom och det tillhör ett Master Bath som har heltäckningsmatta uppå badkarskanten, men det har jag ingen bild på så det får jag återkomma med. Bilderna var ju inte riktigt de bästa, men ni får ha lite fantasi! På nedersta bilden kan ni se två spegelgarderober, och båda är mina! Maken har en walk-in-closet inne i badrummet, ja, jag menar förståss Master Bath...

Så välkomna hem till oss!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Wow så snyggt ni har det i ert Master bedroom! Ert överkast skulle man ju kunna få våta drömmar om...nej jag skojar bara! Tänkte lite på master bathroom... snyggt var det i alla fall! Ha det gott! kram anna

Victoria sa...

Va, matta upp på badkarskanten?? Sånt tok trodde jag britterna hade monopol på! Vi har plattor i vårt master bath, tack och lov.
//Vic

anna of sweden sa...

Vad fint ni har det. (Om man bortser från mattan i badrummet ...)
Jag gillar särskilt master-överkastet! ;) Härligt!

Jenny sa...

Åh, vad fint överkast - vilka härliga färger :)
Vad lyxigt med ett eget badrum i anslutning till sovrummet - det vill jag också ha!
Men heltäckningsmatta vid badkaret verkar väldigt opraktiskt?

Jenny sa...

Heltäckningsmatta till badkarskanten har vi tack och lov också sluppit (jag har nog aldrig sett det, men som sagt, man slutar aldrig att förvånas över vissa amerikanska kvarlevor från, eh, stenåldern?), vi har sten i badrummet. Utan golvvärme naturligtvis, det tror jag inte de vet vad det är här :-). Hittade till dig från Victoria och ska läsa runt lite. Kul med en "ny" svenskamerikan, alltid roligt att läsa hur andra uppfattar livet här! Kram!

Jenny sa...

Hemligheten med en lugn helg är att jag låter någon av grannarnas barn komma hem till oss och leka. Då stannar barnen inne i lekrummet och är sysselsatta och jag kan ligga på soffan och koppla av :)
Är mina barn ensamma hemma så får jag springa fram och tillbaka och reda ut gräl och smågnabb hela tiden.

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att läsa din blogg, som jag hittade av en slump idag. Har ögnat igenom det mesta du skrivit så kvällen har varit räddad!! Så spännande att läsa hur era dagar är. Har bilat runt en del i US, oxå i Indiana, därför är det extra roligt. Fortsätter att följa din trevliga blogg.
Ska oxå kolla in din hemsida lite mer ingående. Snyggt sovrum förresten, gillar inredning väldigt mycket.
Ha det riktigt bra!

Emmama sa...

Jag hittade också hit av en slump och vad KUL! :) Ert sovrum är verkligen fint! Kul att ha hittat hit!

Kram från Emma i Skottland!