tisdag 23 februari 2010

Energitillskott

Ibland är det så svårt att inte känna sig onyttig härborta. Jag tycker inte jag får något gjort, en hel dag passerar utan att jag riktigt vet vad som har hänt... De flesta andra svenska hemmafruarna känner igen det. Som oftast syns inte det vi gör i hemmet (bara om det inte görs), vi ska alltid stå jour för familjens behov och vara beredd att ändra våra egna planer samt däremellan hantera flexibiliteten att prioritera och använda tiden på rätt sätt.

Sååå, då måste jag fundera. Hur kan jag vara nyttig på dagarna? Är det att skura toaletterna, förbereda en näringsrik middag, ha fler lediga dagar med killarna, träna på gym, gå en kurs.... eller vad?

Faktum är att något jag sällan skriver om i bloggen är mina studier och min skaparverkstad. Och ändå är det de två sakerna jag helst ägnar min tid åt. Det är de två sakerna där jag känner att jag får något gjort, där jag kan se resultat och där jag får feedback. Idag fick jag feedback på min nya skrivarkurs, Att skriva på nätet. Det var en riktig vitaminkick! Precis vad jag behövde. Så nu ska jag ta mig an nästa uppgift och BÅDE ha roligt och känna mig nyttig. Perfekt, eller hur?

Lite närmare hemflytten kommer ni även få se resultat på en av mina uppgifter... Ha en fortsatt bra tisdag!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Går du den jag gick? Via Södertörn? Gillade den kursen!

Min plats i solen sa...

Sträck på dig och känn stolthet istället för onyttighet! Du gör ju det viktigaste jobbet som finns! Jag imponeras av de människor som rakryggat ställer sig upp och säger att detta är jag och dessa livsval har jag gjort för att jag anser det är det bästa för mig och min familj. Varför ska vi alla göra samma sak? Nej, i mina ögon är du respekt! :) Och vad härligt att du satsar på dina kreativa sidor, din dröm, samtidigt. I mina ögon är du en modern hemmafru och förtjänar all respekt du kan få. :)Trevlig helg på dig! Kram Lotta