lördag 24 april 2010

Lördagsnöje i konststudion

Storebror och jag har börjat göra mycket konst och pyssel tillsammans. Det är så kul att han är stor nog att prova på lite mer avancerade material och verktyg. Nu är vi helt insnöade båda två på linoliumsnitt. Vi karvar och karvar. Ofta gör jag en bild och han en likadan. Inte helt obekant eftersom jag alltid ritade av min mammas tavlor....

Men Alfred blir frustrerad och tycker att det jag gör blir bättre än det han gör. Det är så synd, och jag hoppas han kommer över det. De egna bilderna han gör är helt grymma i fantasi och spontanitet men han ser det naturligtvis inte så. Iallafall så fick jag nys om en konstklass för alla mellan 6 och 100 år. Så nu gick vi tillsammans på det i lördags morse. Det var så mysigt att gå ihop. Att få vara elever båda två på lika villkor. Det var ju så dags att upptäcka det nu tänker pessimisten i mig, men så svarar iallafall optimisten att vi hinner gå tre gånger innan vi flyttar hem. Alfred och jag är väldigt sugna på att ge klasser i tryck och annat konstrelaterat när vi flyttar hem så vi får väl se vart det tar oss....

Inga kommentarer: