måndag 19 april 2010

Gammal TV-tablå

Ibland blir jag så trött på allt tjat om att se på TV. Det är det första killarna vill göra på morgonen och gärna efter skolan och helst på kvällen. Lite överdrivet men ni förstår... Jag tror vi är ganska restrektiva med TV-tiden, men det finns ju 2000 kanaler att välja på så inte kan de se när de vill vad de vill. Det finns alltid något att se, och gör det inte det så finns On Demand-TV. Det vill säga direktTv eller vad det heter hemma. Jag har berättat för killarna hur det var "på min tid" (haha). Att det bara var vissa tider det sändes barnTV på och att man fick hålla till godo med det som bjöds.


















I rensningen vi håller på med hittade jag denna lapp. Det är jag som skrivit, någon av somrarna på Åland. Jag gillade visst också TV. Så mycket att jag ville se SportNytt tydligen. Eller så har jag kanske skrivit av hela TV-tablån!

4 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Sommarmorgon var stort när vi var små. :) Jag minns att jag också gillade både "Herkules Johnsosns storverk" och "Tom Sawyer och Huckelberry Finn". :) Det var tider det! ;) Men saker och ting förändras ju och det är väl tur det. :)

Ha en fin vecka vännen!
Kram Lotta

Ps. Kom mitt lilla paket fram ordentligt?

Cilla sa...

Vilken underbar lapp!

Jag har försökt föklara det där om vårt TV-utbud för barnen men Ludvig verkar inte förstå. Hade han fått välja hade det blivit TV dygnet runt.

Cilla♥

Anonym sa...

Det var verkligen en nostalgitripp att finna den lappen! Wow!
Hoppas att du har det bra!
Kram Anna

Cari sa...

Slänger ni även såna minneslappar? Lycka till med fixandet inför flytten.
Och tack för en jättetrevlig blogg. Det är så kul att läsa om hur ni svenskar som flyttat till USA har det i vardagen.
Hälsningar från ett snöigt Sollentuna.