onsdag 14 april 2010

Det drar ihop sig

Vi har suttit med kalendern och funderat över planeringen av de sista veckorna. Det är inte klokt vad tiden går snabbt. Lätt att vara efterklok med saker, tänka tillbaka och komma på hur man skulle ha gjort med saker o ting. Lite panik över att ta till vara på sista tiden samtidigt som uppstarten hemma behöver sin egen planering. Vi kommer aldrig ångra vår tid här. Det känns så skönt. Trots att vissa erfarenheter har varit svårare än andra så har allt positivt övervägt med råge! Kanske just därför lite extra vemodigt att släppa taget. Varje dag när jag ser någon eller något tänker jag på att det kan vara för sista gången. Men så kan jag inte fortsätta för då blir det svårt att njuta.

Men i dag njöt jag verkligen. Min väninna M kom hit på morgonkaffe efter lämningen av barnen. Sedan satt vi med diverse egna kreativa projekt ända tills det var dags att hämta prinsarna o prinsessorna igen. 5 timmar mysigt sällskap och tid för att skapa. Det kan bara inte bli så mycket bättre!

1 kommentar:

Cilla sa...

Vet med erfarenhet sedan jag släppte Stockholm att det blir ett stort tomrum. Fast minnena har man kvar ;-)

Cilla♥