tisdag 28 april 2009

Home sweet home

Sa var vi hemma i USA igen. 28 graders kvallsvarme valkomnade oss. Helt galet vad jobbigt det ar att resa over tid sahar, anda gar det sa mycket battre an de forsta gangerna vi flog.

Lillebror sprang ivag fran oss pa restaurangen pa Newarks flygplats. Han tycker det ar jatteskoj - inte jag! An en gang fick jag vatten pa min kvarn att jag INTE tar bada huliganerna sjalv pa en sadan har resa.

Vi har klarat oss fran lillebrors magbaciller (iallafall an sa lange) fast jag ett tag nastan hoppades pa att vi skulle bli sjuka och tvingas stanna kvar nagra dagar till i Stockholm. Det var en jattelyckad vistelse, men nu ar budgivningen igang pa lagenheten och jag vet inte om jag ar beredd att salja. Kanske tur att det finns de som har fullmakt att salja for oss, for jag vet da inte om jag hade kunnat skriva pa...

Fast pa sondagkvallen (14 timmar innan planet skulle ga) rakade maken traffa pa en man som berattade att de snart ska salja sitt hus. F foljde med hem pa en visning av huset och nar han kom hem till middagen och berattade sa ringde jag genast upp och bad att ocksa fa komma och titta. Jaa, typ helt perfekt for oss tyckte vi. Undrar bara nar och hur de har tankt att salja, och vad prislappen blir... Nu nar vi har sett huset kan vi ju vara med pa en budgivning harifran. Tank va coolt det vore om det visar sig att vi koper deras hus, det hade vi aldrig gjort om inte F och husagaren hade traffats pa fotbollsplanen och snackat lite strunt. Fotboll ar inte sa tokigt nar man tanker efter!

1 kommentar:

Zun sa...

Hoppas att Lillebror kryar på sig och att ni andra får fortsätta vara friska!

Åh, det verkar som om ni har mycket att tänka på och många viktiga beslut att ta. Skickar en liten - nej, stor - styrkekram till er.

Kram Zun