fredag 17 april 2009

Hemma igen!

Ja, jag är hemma igen. Vaddå hemma, var ligger det egentligen? Var är förretsen mitt hem nuförtiden? Är det huset i USA, lägenheten i Birkastan eller nån annanstans?

Inte helt säker på svaret, men just nu känner jag mig hemma. I Stockholm. I huset där jag växte upp. Mitt hem i Birkastan håller jag som bäst på att göra mig av med (om jag klarar av det i slutänden) och mitt hem i USA väntar om en dryg vecka.

Jag har ägnat den senaste veckan åt att städa, piffa och putsa på min pärla som nu ska ut till försäljning. Känner mig skräckslagen och nyfiken på samma gång. Lovar en bild så snart de kommer från fotografen. Om jag inte ångrat mig och flyttar in där igen innan dess;)

Plötsligt slår det mig att man ska inte blanda ihop begreppen.... "Hemma" och "mitt hem" är två olika saker. Oftast har man bara ett hem, men kan känna sig hemma på många ställen.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

Zun sa...

Ja, visst är det klurigt det där med begreppen "hemma". Jag tror att man kan ha sitt hem på flera olika platser beroende på vad man har för relation dig. Föräldrahemmet är ju alltid hemma. Platsen där man har sitt bohag och sin familj är alltid hemma. Den folkbokförda adressen är alltid hemma. Sedan kan det vara bara en känsla som säger att en viss plats är ens hem. Home is where your heart is, som man brukar säga.

Lycka till med försäljningen och alla känslor inför den!

Kram Zun

Anonym sa...

Det låter spännande steg att ta... Lycka till med homestagingen! Ha en bra helg nu! Kram Anna

Nena in da USandA sa...

Så sant, så sant... om "hemma" och "mitt hem" alltså.
Och du, lycka till med Pärlan!
Kram/Magdalena :)

Emmama sa...

Håller också verkligen med om det sista du skrev! Mitt hem är här i Skottland men hemma är både här och i Sverige, helt klart! Lycka till med försäljningen (om du nu inte ångrar dig.. ;))!