onsdag 6 oktober 2010

Strumplös - inte nu längre


Vi har snart varit hemma i tre månader. Maken som packar inför en golfresa tycker det är konstigt att han har så lite strumpor. Jag hävdar först i försvarande ton att jag minsann är den som tvättat sedan vi flyttade hem och att jag inkluderar hans strumpor i den uppgiften! Men sen frågar jag om han inte har sina strumpor i gröna byrån bredvid sängen. Tyckte nämligen jag såg det en dag. Men han ser oförstående ut och menar att han fortfarande har sina kläder i Vilgots rum.

Penningen trillar ner. Han använder fortfarande bara de underkläder som vi hade med oss i resväskorna hem från USA. De som skulle med containern hem hade vi proppat ner i byråer och annat för att spara plats. Och där låg de fortfarande och gömde sig minsann. Tre månader. Han har säkert undrat så länge men inte kommit på att fråga tidigare.

Jaa, det tar faktiskt tid att komma tillrätta. Även med små saker som strumpor tydligen.

Inga kommentarer: