fredag 27 augusti 2010

Katalogmysteriet

Utan att känna alla på min gata så tror jag att jag är den som mest uppskattar IKEA-katalogen. Jag har dessutom sparat de senaste 8 årens exemplar. Men, vem tror ni blev utan katalog här i dagarna? Jo, naturligtvis jag. Vi har en brevlåda, och den är utan Ingen-Reklam-Tack-skylt, så jag förstår inte problemet.

Jag gissar nu att ett brott har begåtts och mina huvudmisstänkta är
1) en klåfingrig granne som har ovan nämnda skylt på sin låda och fräckt fiskade upp min katalog och gjorde till sin
2) en brevbärare som nonchalerade vår låda i protest mot att den är lite skruttig
Om det inte vore för att maken har varit i Italien några dagar kunde han ha varit misstänkt också. Han brukar ibland hävda att mitt saldo med IKEA-timmar är noll. Men nu har han som sagt varit bortrest. Kanske ska koppla in LasseMaja?

1 kommentar:

Ann Charlotte sa...

åå, du kan få en av mig, har ju fått en pressvariant osm är dubbelt så stor som de vanliga, och en vanlig i brevlådan. När ska vi ses?