torsdag 20 maj 2010

Tankar om höstens guldkant

Det snurrar många funderingar om hemflytten i mitt huvud och jag vågar knappt skriva vilka saker jag oroar mig för, för det är de vanliga vardagsproblemen som alla kämpar med och jag riskerar att låta som en bortskämd hemmafru, haha...
Men iallafall så har jag ju i två års tid haft en liten handtrycksatelje här i USA, och det vill jag inte förlora bara sådär. Så till hösten har jag tänkt att fortsätta trycka, och även bjuda in andra som behöver fly till en kreativ oas och jobba med händerna som omväxling. Om det är någon som kan komma med ett förslag på ett ord som är bättre än "kurs" är jag tacksam, för det låter så stelt på nåt sätt.
Oavsett ordval så filar jag på upplägget och kollar vilka datum som kan passa. Det känns jätteviktigt att ha något med sig härifrån som kan få fortsätta vara en guldkant i vardagen hemma. Så idag må här filas! Kram på er!  

7 kommentarer:

Emmama sa...

Workshop låter bra tycker jag! :)

m family goes västerut sa...

Emmama - Tack för tipset. Det finns på listan, men jag tänkte att hemma kanske det låter lite bräkigt amerikanskt att använda ett låneord. Men å andra sidan borde jag väl ha lärt mig något härborta.... Att inte vara så försynt menar jag. Just det! Genast åkte ordet upp ett par placeringar på listan! Kram och tack.

Min plats i solen sa...

Hej Linda!

Vad spännande det låter med dina planer. Det gör du helt rätt i! You go girl! :)

Jag håller med Emma, workshop låter bra och det används faktiskt här hemma i Sverige så det kommer inte bli några svårigheter för folk att "förstå" vad du menar. ;)

Sköt om dig!
Kram Lotta

Charlotta sa...

Auskultation. Låter inte alls stelt ;-)

Pernilla sa...

Röstar på workshop! Och det är ju nästan svenskt. ;)

Anonym sa...

Tycker att workshop låter som en given variant!
Angående att "klaga" så är det varje människas rätt att få beklaga sig över vardagen.
Sv: tack snälla du! dina ord värmer!
Ta hand om dig!
Kram Anna

Unknown sa...

tänkte också säga workshop!!
var på en trevlig i stockholm för länge länge sedan. kanske dags att snart gå på en till!?
kraaam