onsdag 12 maj 2010

Det har börjat!

Nu har det börjat! Det här med avskeden. Idag hade lillebror och jag musikklass för sista gången. Läraren är så fantastisk gullig och vi har uppskattat att vara där tillsammans. Efter klassen kramade vi läraren men sedan försvann jag och Vilgot snabbt till bilen. Där sprutade tårarna på mig redan innan Vilgot sa att "Jag vill gå på musiken fler gånger!".

Jag insåg att det är nu det börjar. Lika bra att köpa en vattenfast mascara. Det är ju inte som när vi lämnade Stockholm för två år sedan eftersom vi reste bort för att komma tillbaka. Nu lämnar vi för gott!

Imorgon ska jag ta med mig den röda plastgranan vi hade med oss hit och skänka den till skolans gulligaste lärare som jobbar med 2-3åringar. Vilgot som slutade i den klassen för mer än ett år sedan frågade idag om han kan få börja där igen...  Helt klart är att det är svårt att släppa sånt man gillar.

3 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Hej Linda!

Tusen och åter tusen tack för det underbara lilla paketet som jag fick med posten idag! :) Vilken underbar överraskning det var och du anar inte vad lycklig jag blev. :) Jag fick tårar i ögonen av din omtanke och generositet. Du är en pärla! :) Tack för att du finns! :) Jag har skickat ett mail till dig. :)

Jag kan bara ana hur svårt det måste vara att ta farväl av alla era vänner ni har lärt känna under er tid i USA. Vattenfast mascara kan nog vara en bra idé med tanke på hur mycket tårar som kommer att fällas. ;) Men trots alla svåra avsked hoppas jag att ni kommer att ha en riktigt fin sista tid i USA. Sköt om dig och familjen och ett stort TACK! :)

Kram Lotta

Nena in da USandA sa...

Kram! Jag tröstar mig med att jag kommer att få träffa dig i Sverige sen, eller varför inte ett återbesök här innan vi flyttar hem - välkomna!

Ann Charlotte sa...

å vad bra att granen får bo kvar i USA, Fredrik gillade den inte något vidare va? Ha ha. Ska bli kul att ses igen. Kram.