fredag 7 augusti 2009

En färgglad eftermiddag på altanen



Jag jobbar hårt på att överföra min kärlek för bokstäver till killarna... Målarstunden övergick efter ett tag till att experimentera med färgblandningar och storebror suckade över att det mesta han blandade blev brunt. Men så lyckades han med guld och lyckan var gjord!

I höst ska jag själv gå en kurs i Färglära och eftersom jag har tänkt att engagera killarna också har jag beställt boken Färg: lek och experiment. Det är kul att beställa lite svenskt ibland även om det mesta finns att få tag på här.

Apropå färg så meddelade storebror för ett tag sedan att Rosa är en färg för tjejer och en färg som han inte gillar. Men så gjorde jag en kupp och köpte en rosa t-shirt med vita tecknade robotar på. Den har han glatt på sig, men det ska bli intressant att se om det blir skillnad när det är dags att ha den på sig i skolan...

Inga kommentarer: