söndag 20 juni 2010

Poppis i Europa


Idag åkte jag och en väninna stadens guidade tur och tittade på all berömd och fin arkitektur. Trots att vi bor i en stad med mindre än 40.000 invånare så är den känd för sin arkitektur och har blivit rankad 6 i USA bland städer med innovativ arkitektur och design (av American Institute of Architects) Hursomhaver kom vi till stadens enda rondell, som byggdes för mindre än ett år sedan. Nu pratar vi innovationer....

"Rondeller är mycket populära i Europa. De fungerar väldigt bra när alla förstår hur man ska köra i de."

Tydligen är det många som fortfarande kör rakt över trots att det är en ganska hög kant upp på rondellens gräsbeklädda mitt. Men med de monsterbilar som kör omkring här kanske det känns som att köra över en liten sten. Vad vet jag som bara haft en Town&Country minivan

Jag och min väninna flinade, och vi avstod från att skryta om att vi var smarta europeer.

Nu har vi 6 dagar kvar här så det var verkligen i sista stund jag kom iväg på den där guidningen. Vi har flyttat in hos våra vänner. Nyckeln till gamla huset ska lämnas på tisdag. På måndag ska containern påbörja sin resa hem till Stockholm. Vi tar en tripp till Seattle och Portland innan vi styr kosan dit vi också.

Och ja, vi såg prinsessbröllopet via webben.

Inga kommentarer: